onsdag 9 februari 2011

Parkering Malmö

Vad är det för fel med parkering Malmö?
Jag har full förståelse för att man som anställd på parkering Malmö får en något negativ inställning till mänskligheten med tanke på att de flesta som kontaktar företaget är förbannade och irriterade.
Men, desto större anledning då att ta till vara de tillfällen när kunder ringer in och faktiskt är trevliga och gör parkering Malmö en tjänst!
Jag skulle parkera på UMAS häromdagen. Vid parkeringsautomaten står en man som ser lite förvirrad ut. Han säger att han stoppat i pengar men att han inte fått någon biljett. Jag försöker själv med att stoppa i pengar men inget händer. Trycker på myntreturen och får tillbaka mina pengar.
På automaten finns ett telefonnummer man kan ringa om automaten inte fungerar. Jag tar upp min mobil och ringer. Följande samtal utspelar sig då:
-           Hej, jag står vid parkeringsautomat nnnn och den fungerar inte.
-           Vad är det för fel?
-           Ja det vet jag inte. Jag stoppar i pengar men det händer inget.
-           Vad händer med pengarna?
-           De får jag tillbaka när jag trycker på myntreturen.
-           Då får du ta och gå över gatan. 70 meter bort finns en annan automat. Där måste du lösa biljett. Man får inte parkera på sjukhuset utan biljett!
-           Okej, men kontrollerar ni denna automaten då?
-           Ja det kan jag lova dig!
Vore det inte på sin plats med ett ”tack för att du ringde”?
Jag ställer mig frågan hur många personer som ringer in och meddelar att automaterna inte fungerar?
Jag vet att jag kommer inte att ringa fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar