torsdag 7 april 2011

Byt elbolag!

Vi läser om än den ena än den andra bonusfesten på våra elbolag. 50 miljoner hit och 50 miljoner dit. Under tiden sitter vi med våra räkningar och förbannar bolagen. Men vad gör vi åt saken?
Ingenting!
Jag förstår inte att någon kan ha sitt elleveransavtal med EON, Fortum eller Vattenfall.
BYT BOLAG NU!
Det är enkelt och snabbt gjort. Själv har jag ett litet bolag som levererar min el. Priset är bland det lägsta i dagsläget. Deras service är bra. Inga telefonköer. Jag har flera gånger utan problem kunnat dela upp räkningen. Undrar jag något svarar de direkt.
Vill du byta så ta telefonen och ring till vilket elbolag som helst. De hjälper dig gärna (givetvis) och ser till att fixa allt det praktiska.
Nätavgiften måste vi tyvärr betala till de halvkriminella eljättarna. De äger nätet så det finns inga alternativ. Men om alla som kan ser till att teckna om sina leveransavtal så kan vi åtminstone se till att EON, Fortum och Vattenfall inte tjänar pengar på elförbrukningen i alla fall. En liten markering men om vi är många så kommer det att svida ordentligt.
Tänk på att det är vi i Sverige som betalar för Tyskarnas bonusar i EON och Vattenfalls förlustaffärer i Ryssland.
AGERA!
SDS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar